0

AYIN KONUĞU – Jolly Tur’un yönetim kurulu başkanı Mete Vardar

1986’da kurulan ve bugün Türkiye turizminin lokomotiflerinden sayılan Jolly Tur’un yönetim kurulu başkanı Mete Vardar’la şirketin ve ülke turizminin son 30 yılda geçirdiği evrimi ve geleceğini konuştuk.

Babanız Sinan Vardar Jolly Tur’u kurduğunda siz henüz 12 yaşındaydınız.  O yıllara dair neler hatırlıyorsunuz? Ben doğduğumda babam da ilk turizm deneyimi olan Met Turizm’i açmış ve orada çok başarılı işlere imza atmış. Çalışma hayatına sektörün lider kuruluşlarından Duru Turizm’de üst düzey yönetici olarak devam etmiş. Oradan Türkiye’de önemli turizm yatırımları olan Hande Tur’a geçmiş ve 1986’da da Jolly Tur’u kurmuş. Özellikle yaz tatillerinde, belirli günlerde şirkete gelip gidiyordum. Bir masadan bir masaya kla- sör taşımak, bankaya giden yetkili kişiye eşlik etmek gibi işler yapıyor- dum. Turizmi o zamanlardan beri çok seviyorum ve yapabileceğim tek işin bu olduğunu düşünüyorum.

Jolly Tur’da çalışmaya ne zaman başladınız? Turizm Otelcilik Lisesi’ni bitirdikten sonra İstanbul Üniversitesi’nde turizm okuma- ya başladım. Ancak okulu ikinci yılında bıraktım. Bir an önce meslek hayatına başlamak bana daha doğru geldi. Lise birden itibaren yaz aylarında mecburi stajımız vardı. İlk üç senem otellerin bulaşıkhane, house keeping departmanlarında ve ön büroda staj yaparak geçti. Lise bitince de tamamen çalışma hayatına geçtim.

Sizce o yıllarda bir turizm şirketinden beklenen hizmetlebugünkü arasında temel olarak nasıl bir fark var? Müşteri profili ve beklentileri nasıl değişti? Jolly Tur o yıllarda özellikle bayram organizasyonları yapıyordu. Satış yoğunluğumuzun yüzde

70-80’ini bayram turları oluşturuyordu. Otobüslü turlar düzenleniyor- du. O zamanlar bu kadar çok uçak şirketi yoktu. Bir tek THY vardı, o da belirli hatlara uçuyordu. Büyük bir turizm hareketliliği de söz ko- nusu değildi. Bugün bakınca Jolly Tur’un 130 tabelalı, 780 sistem acentası var. O zamanlar İstanbul ağırlıklı turlarımız vardı. Misafirlere senet yapardık. Ama bugün artık satın alma çok kolay. Dünyanın her noktasına uçuş var, dolayısıyla dünyanın her noktasına turlar düzen- leyebiliyoruz. Aynı şekilde Karadeniz’den Akdeniz’e, Ege’den Güney- doğu Anadolu’ya Türkiye’nin her yerine turizm yapılabiliyor. Müşteri algısı da çok farklı. O günlerde müşterinin en önemsediği şey otobüslü turlarda rehberin anlatacağı bir tane fıkraydı. Artık misafir doyuma ulaştı. Beklentileri arttı. Bu yüzden seyahatlerde taksit şartları, banka seçenekleri gibi avantajlar yaratabilmek önemli hale geldi. O günlerde seyahat acentasıyla tatile çıkanların sayısı 50-100 binlerdeyken bu- gün 10 milyonların üstünde….


Binder1_food_opt_016

Binder1_food_opt_017

 

 

↑ Back to top