0

Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek , “2013-2014 Erken Rezervasyon Dönemi %23’lük bir artışla başarılı bir kampanya oldu.”

Suat Özbek, “2013-2014 Erken Rezervasyon Dönemi

%23’lük bir artışla başarılı bir kampanya oldu.

Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek, son dönemini yaşadığımız 25 Kasım 2013’de başladıkları Erken Rezervasyon Kampanyası ile ilgili bazı değerlendirmelerde bulundu. Özbek, Aralık-Ocak aylarının oldukça iyi geçtiğini ve kampanyaya hızlı başladıklarını dile getirerek, “ Bu ilk 2 ay, Şubat-Mart ve Nisan aylarının toplamından daha fazla satış yapıldı. Her sene seyahat kültürü gelişen Türk misafir bilinçleniyor, karşılaştırıyor, araştırıyor ve ağırlıklı olarak en avantajlı fiyatları elde ettiği kampanyanın ilk dönemlerinde satın alma yapıyor.” dedi.

Suat Özbek, şu ana kadar 104.000 oda sattıklarını ve bunun da yaklaşık olarak 225.000 misafir demek olduğunu ifade ederek, Haziran sonunda sadece yurtiçinde 275.000 hedefini yakalayacaklarını belirtti. Bu sene Erken Rezervasyon dönemine Kıbrıs Turları, Cruise turları ve Disneyland paketlerinin de dahil edildiğini hatırlatarak, toplamda 310.000 ulaşacaklarını, bunun sektör adına büyük bir başarı olduğunu dile getirdi.

“Seçimler, talep kaymasına neden oldu?”

Şubat ayının 2.yarısından itibaren seçim sonuna kadar 1.5 aylık dönemde ise ciddi bir durgunluk yaşadıklarını ifade eden Özbek, Nisan ayından itibaren bir hareketlenme olduğu ve son durum olarak geçen sene bugün karşılaştırmasında %23’lük bir artış oranı yakaladıklarını belirtti.

Son 4 yıldır Erken Rezervasyon satış payı tüm yıla oranla %47 olarak gerçekleşirken, bu sene seçim konsantrasyonu sebebiyle %2’lik bir kayıp ile %45 olarak gerçekleşecek gibi görünüyor…

“Ege Bölgesi taleplerinde %36’lık bir artış oldu.”

Özbek sözlerine şöyle devam etti: “Bölgesel olarak baktığımızda Ege Bölgesi satışlarında %36’lık bir artış gözlemlenirken, Antalya Bölgesi satışlarında bu oranın %12’de kaldığını görmekteyiz. Ege Bölgesi’ndeki tesislerin fiyat avantajları nedeniyle tercih edildiğini söyleyebiliriz. Türk misafir son 3 yıldır Erken Rezervasyon Kampanyaları sürecinde fiyat avantajı gördüğü bölgelerde ciddi taleplerde bulunuyor. Bu tercih sebebi de haliyle bölge farkının öncelikler arasında fiyat avantajından sonra geldiğini göstermekte…”

Bölgesel Artışlar :

“Antalya’da en ciddi artışı yine fiyat avantajı nedeniyle %26 ile Alanya Bölgesi gerçekleştirmiş durumda, bunu sırasıyla %25 artış ile Side ve %21 artış ile Belek takip ediyor.

Ege Bölgesi’nde ise Bodrum %37 artış oranı ile en yoğun talebi alıyor ve arkasından Fethiye ve Didim geliyor.”

 

“Dış pazarlar beklentileri karşılamadı, Oteller İç pazara yüklendi.”

“Özellikle Rusya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerden Türkiye’ye olan taleplerdeki düşüşler, Otellerin iç pazara yönelik aksiyonlar almasına sebep oldu. 30 Nisan’a kadar istedikleri satışları yakalayamayan tesisler kampanya sürelerini uzattılar. Normalde Etstur olarak Erken Rezervasyonu Nisan sonu bitirmeyi amaçlamıştık, ancak dış pazarlarda talebin istenen seviyelerde seyretmemesi bazı tesislerde Erken Rezervasyon kampanyasının Mayıs sonuna kadar uzatılmasına sebep oldu.

Bu uzatma dönemi rezervasyon yaptırmamış misafirler için belki de son şans olacak…”

Erken Rezervasyon Sigortası’nda iptal sadece %4.5

 Suat Özbek, erken rezervasyon sigortasına değinerek, “Misafirlerin %94’ü erken rezervasyon sigortasından yararlandılar ve iptal oranı şu anda %4.5. Bu oran sezona yaklaştıkca, iptal talepleri ile %8-11 baremine oturacaktır” diye ekledi.

 “BDDK’nın taksit azaltma kararından etkilenmedik.”

Kredi kartı ile satışlarda taksit sayısına sınırlama getirilmesinin beklendiği kadar olumsuz bir etki yaratmadığını da söyleyen Suat Özbek, şuana kadar ki satın almaların  %32’si tek ödeme, %58’i 4-6 taksit, %10’u ise 9-12 taksit olarak gerçekleştiğini belirtti.

“En büyük sıkıntımız Rekabet ve serbest piyasa adı altındaki uygulamalar”

Suat Özbek Erken Rezervasyon döneminde yaşanan bazı sıkıntılara da değindi. “Hala %40-45 indirim oranları afişe eden, gazetelerde her hafta “son fırsat” ifadeleri kullanan acenteler var. Misafir ilişkilerimize gelen geri dönüşlerden anlıyoruz ki, bu tutum sadece ilgili acentalara değil, sektörün geneline güvensizlik olarak yansıyor . Şu anda %45 indirim afişe eden firmanın Aralık ayındaki rakamı ne idi diye sormak gerekiyor ve haliyle fiyatların gerçek olmadığı anlaşılıyor.”

“Tursab müdahil olmalı.”

Suat Özbek, Türk misafirinin her geçen sene seyahat kültürünün geliştiğini anlatarak,“Ürünleri kıyaslayan fiyatları karşılaştıran ve ona göre karar veren bir profil var. Dolayısıyla artık karşımızda son derece bilinçli bir tüketici olduğunu bilerek, Tursab’ın da müdahil olduğu kontrol mekanizmaları kurulmalı” dedi.  

Kıbrıs ve Kültür Turları:

Suat Özbek, son olarak Kıbrıs ve Kültür turlarına da değindi:

Kıbrıs’ta ise erken rezervasyon dahilinde geçen seneye göre %14 artış yakalamış bulunuyoruz. Şuan ki sayımız 24.000 misafir…Sezon hedefimiz 60.000 iken, haliyle yurt içi turlara paralel olarak genel satışın %40’ına ulaşmış durumdayız.” Dedi. Özbek, Etstur olarak Kıbrıs’ta toplamda 23 otel ile çalıştıklarını, Erken Rezervasyon kampanyalarının daha etkili olması için tüm tesisleri kapsayan uygulamalar yapmağı istediklerini dile getirdi….

“Kültür Turları’nda ise 11.000’e ulaşıldığını kaydetti…Uygulanmakta olan erken rezervasyon kampanyaları, talebi yurt içi turlar ve Kıbrıs’a yönlendirmiş durumda. Kültür Turları genelde sezon içerisinde son dakika talep gören, erken satılmayan turlar olarak karşımıza çıkıyor. 2014 yılı hedefimiz 34.000 olarak belirlenmiş durumda. En yoğun talep Karadeniz Turları ve sonrasında Kapadokya olarak karşımıza çıkıyor…Yaz sezonunda Ege Akdeniz Turları ve Likya peşi sıra gelen talepler. Soon 2 senedir özellikle Anadolu illerimizden Kültür Turlarına ilgi görmekteyiz. Sırasıyla Adana, İzmir, Ankara, Bursa illerimizden Karadeniz ve Gap turlarımıza yoğun satış almaktayız.” 

Etstur’un yıllara göre artan yolcu sayısı:

  • 2007          350.597
  • 2008          363.248
  • 2009          401.740
  • 2010          472.588
  • 2011          533.582
  • 2012           602.514
  • 2013           740.000
  • 2014          836.000 , %13’lük büyüme hedefiyle
↑ Back to top

Yorumlar

İlk yorum yapan siz olun.

Yorum yapın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.