
BODRUM YEŞİLİ PROJESİ BÜYÜYOR: PERNOD RICARD TÜRKİYE, İKİNCİ HASAT ETKİNLİĞİYLE BODRUM MANDALİNİ’Nİ SAHİPLENMEYE DEVAM EDİYOR
Pernod Ricard Türkiye’nin, Türkiye’nin coğrafi işaretli ve nesli tükenme tehdidi altındaki ürünü Bodrum Mandalini’ni koruma ve yaşatma hedefiyle yürüttüğü “Bodrum Yeşili” sosyal sorumluluk projesi, kültür, sanat ve doğayı bir araya getiren yeni etkinliklerle büyümeye devam ediyor. Proje kapsamında bu yıl ikinci kez düzenlenen hasat etkinliği, Bodrum’da mandalin ağaçları arasında Trattoria İl Mandarino’da gerçekleştirdi.
Bodrum Mandalini’nin kullanım alanlarını artırmak, ekonomik değerini yükseltmek, bahçelerin korunması yoluyla yerel tarımı ve ekonomik döngüyü sürdürülebilir şekilde desteklemek amacıyla Pernod Ricard Türkiye tarafından başlatılan proje kapsamında Trattoria İl Mandarino’da yerel üreticiler, kanaat önderleri, sivil toplum temsilcileri, Bodrum Mandalini’ne gönül verenlerin katılımıyla erken hasat etkinliği düzenlendi. Pernod Ricard Türkiye’nin ikinci kez düzenlediği bu etkinlikle birlikte, coğrafi işaretli ürünün değerine bir kez daha dikkat çekilerek, bu meyveyi doğduğu topraklarda sahiplenme yolunda somut bir adım daha atılmış oldu. Düzenlenen hasat etkinliğinde, katılımcılar, Bodrum Mandalini’nin yeşil halini dalından toplarken, eşsiz aromaya sahip coğrafi işaretli ürünün sürdürülebilirliği ve bölge ekonomisine katkısı bir kez daha vurgulandı.
Pernod Ricard Türkiye, bu sene projeyi bir adım öteye taşımak amacıyla “Bir Dilim Bodrum Zamanı” isimli güçlü bir farkındalık kampanyasının lansmanını yaptı. Bu kampanya ile Bodrum’daki yerel işletmeler başta olmak üzere, Türkiye genelindeki yiyecek-içecek sektöründe yer alan tüm işletmeleri, iş ortaklarını, ilgili diğer sektör temsilcilerini ve paydaşlarını menü’lerine ve kendi faaliyet alanlarına Bodrum Mandalini eklemeye davet eden Pernod Ricard Türkiye, bu eşsiz aromaya yer veren her işletmenin, aynı zamanda yerel tarıma, bölge ekonomisine ve kültürel mirasa sahip çıkmış olacağına da dikkat çekti.
Kampanyanın kültürel boyutunu zenginleştirmek amacıyla sanatçılar da projeye katkı sundu. “Bir Dilim Bodrum Zamanı” kampanyasına özel, özgün bir tanıtım kitapçığı basıldı. İpek Çankaya'nın eş-yazarlığını ve editörlüğünü yaptığı kitapçıkta, Doğu Çankaya'nın Bodrum mandalini için yarattığı orijinal çizimler ve kaleme aldığı cümleler yer aldı. Ressam ve heykeltıraş Hanefi Yeter’in Bodrum Mandalini’yle tasarladığı küpler ise projenin kültürel boyutunu zenginleştirerek hasat etkinliğine sanatsal bir derinlik kazandırdı.
Pernod Ricard Türkiye Hukuk, Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Zümrüt Yezdani Kedik etkinlikte yaptığı konuşmada;
Pernod Ricard Türkiye olarak, sürdürülebilir bir gelecek vizyonumuzla kültürel mirasımızı ve coğrafi işaretli değerlerimizi korumaya öncelik veriyoruz. Bodrum Yeşili projemizle de yerelden güç alarak, doğaya saygıyla çıktık bu yola… Çünkü bu toprağın lezzeti bizim ortak sesimiz. Ülkemizin topraklarında yetişen bu eşsiz coğrafi işaretli ürünün yok olmaması için hep birlikte hareket etmeliyiz.
Bu anlayışla bu sene projemiz kapsamında yeni bir adım daha atarak ‘’Bir Dilim Bodrum Zamanı’’ dedik. Bu kampanyamızla Pernod Ricard Türkiye olarak, başta Bodrum’daki yerel işletmeler olmak üzere, Türkiye genelindeki yiyecek-içecek sektöründe yer alan tüm işletmeleri, iş ortaklarımızı, ilgili diğer sektör temsilcilerini ve paydaşlarını kendi faaliyet alanlarında Bodrum Mandalini’ne yer vermeye davet ediyoruz. Bodrum Mandalini yalnızca bir meyve değil, bir kültür, bir hafıza… Ve bu miras hepimizin…Gelin yerelden doğan bu eşsiz yeşili birlikte çoğaltalım” dedi.
Pernod Ricard Türkiye, Bodrum Yeşili projesi kapsamında; Bodrum Mandalini’nin gastronomideki kullanım alanlarını tanıtmak üzere düzenlediği, yerel işletmeler, STK’lar, basın
mensupları, fikir önderleri ve sanatçılara yönelik bilgilendirme workshoplarını ağustos ayı boyunca Bodrum’da sürdürecek.
Pernod Ricard Türkiye, sosyal sorumluluk projesi “Bodrum Yeşili” ile Bodrum Mandalini’nin içecek ve yiyeceklerdeki potansiyelini geniş kitlelere ulaştırmayı hedeflerken; önümüzdeki dönemde gastronomi, tarım ve kültür alanlarında hayata geçireceği yeni iş birlikleri ve farkındalık etkinlikleriyle bu eşsiz ürünü yalnızca bir meyve değil, sürdürülebilir bir yaşam kültürü olarak konumlandırmaya yönelik çalışmalarını yürütmeye devam edecek.
Latest
- Latest
- Food and Travel
- 2016 Sayıları
- Ağustos Sayısı 2014
- Ağustos Sayısı 2015
- Ağustos Sayısı 2016
- Aralık Sayısı 2013
- Aralık Sayısı 2014
- Aralık Sayısı 2015
- Ekim Sayısı 2013
- Ekim Sayısı 2014
- Ekim Sayısı 2015
- Eylül Sayısı 2014
- Eylül Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2014
- Haziran Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2016
- Kasım Sayısı 2013
- Kasım Sayısı 2014
- Kasım Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2014
- Mart Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2016
- Mayıs Sayısı 2014
- Mayıs Sayısı 2015
- Mayıs Sayısı 2016
- Nisan Sayısı 2014
- Nisan Sayısı 2015
- Nisan Sayısı 2016
- Ocak Sayısı 2014
- Ocak Sayısı 2015
- Ocak Sayısı 2016
- Seyahat
- Şubat Sayısı 2014
- Şubat Sayısı 2015
- Şubat Sayısı 2016
- Temmuz Sayısı 2014
- Temmuz Sayısı 2015
- Temmuz Sayısı 2016
- Gurme Seyahat
- Haberler
- Yemek














