McDonald’s TÜRKİYE‘NİN Kırmızı Beyaz Kadınlar’a 8 Mart mesajı; İNAN YAPARSIN!
Hayalleri ve hedefleri için mücadele eden tüm kadınları destekleyen McDonald’s Türkiye, sporda cinsiyet ayrımcılığının ve önyargıların önüne geçmek için, iş hayatında ise kadınların güçlendirilmesi ve cesaretlendirilmesi için çalışmalarına devam ediyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında; ‘İnan Yaparsın’ sloganıyla ve ‘Kırmızı-Beyaz Kadınlar’ söylemiyle tüm kadınların içindeki gücü keşfetmesini amaçladığı çalışmalarını duyuran McDonald’s Türkiye’nin düzenlediği basın buluşması, A Milli Kadın Voleybol Takım Kaptanı Eda Erdem ve A Milli Kadın Futbol Takım Kaptanı Didem Karagenç’in katılımıyla gerçekleştirildi. Asıl gücün ‘inanmak’ olduğunu hatırlatan reklam filminin gösterimi ise ilk kez bu buluşmada yapıldı.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında tüm Türk Kadınlarının içindeki gücü keşfetmesini amaçladığı çalışmalarını duyuran McDonald’s Türkiye, ‘İnan Yaparsın’ sloganıyla ve ‘Kırmızı-Beyaz Kadınlar’ söylemiyle tüm kadınları harekete geçmeye davet ediyor. 2015 yılından bu yana kadın istihdamını artırmaya yönelik yürüttüğü çalışmalarla dikkat çeken şirket, A Milli Kadın Futbol Takımı ve A Milli Kadın Voleybol Takımı resmi sponsoru olarak, sporda cinsiyet ayrımcılığının ve önyargıların önüne geçmek için, %51 kadın çalışan istihdam hedefiyle de iş hayatında kadınların güçlendirilmesi ve cesaretlendirilmesi için çalışıyor.
Türkiye’nin ‘Kırmızı-Beyaz Kadınlar’ı
‘Kırmızı Beyaz Kadınlar’ söylemi, erkek egemen bir spor olan futbolda varlığını göstermeye çalışan kadın futbolcuları, aldıkları sonuçlar ile göğüs kabartan Filenin Sultanları’nı ve kendine inanan, önyargıların üstesinden gelerek pek çok alanda yer edinmeyi başaran tüm kadınları kapsıyor. McDonald’s Türkiye, kadınların bu zorlu yolculuklarında gerek kadın millilere verdiği sponsorluk desteğiyle, gerekse %51 kadın çalışan istihdam hedefiyle sporda da iş hayatında da kadınlara destek olmaya devam ediyor ve ‘İnan yaparsın’ diyerek onları daha da cesaretlendirmeyi hedefliyor.
McDonald’s Türkiye Ceo’su Oğuz Uçanlar şunları söyledi: “Milli Takım sponsorluğumuz kapsamında şu ana kadar en yüksek sesi kadın futbolcularımız ve voleybolcularımız için çıkardık. Kadın A Milli futbolcularımızın maçlarını canlı olarak ekrana getirdik. Bu alanda sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik. Kadın voleybolcularımız için Olimpiyat Oyunları ve Avrupa Şampiyonası maçları süresince sosyal medya üzerinden içerikler yayınlayarak tüm desteğimizle onların yanında olduğumuzu gösterdik. Kadın millilerimizi sponsor olarak desteklemenin yanı sıra, motivasyonlarını yükseltmek amacıyla da yanlarında olarak onlara ne denli önem verdiğimizi göstermeyi amaçladık. Şirket çalışanları içinde, emeklerine daima saygı duyduğumuz ve destek vermekten asla çekinmediğimiz kadın çalışanlarımızın oranını 2023 sonuna kadar yüzde 51’e yükseltmeyi hedefliyoruz. İddialı bir hedef koyduk; McDonald’s’ı kadınların yönettiği bir konuma taşıyacağız. Önümüzdeki dönemlerde yine en yüksek sesle kadınlarımızın yanında olduğumuzu söylemeye devam edeceğiz.”
A Milli Kadın Voleybol Takım Kaptanı Eda Erdem: “Hayatın her alanında kadınlar olarak mücadele etmeli, başarılı olmalı ve bu saygıyı bizler kendimiz kazanmak zorundayız. Voleybolu çok sevdiğim için hiç pes etmedim. Kadınlarımıza, gençlerimize de asla pes etmemeleri gerektiğini her fırsatta söylüyorum. İnanıyorum ki kadınlara fırsat verildiğinde her alanda bizler gücümüzü daha fazla ortaya koyacağız. McDonald’s Türkiye özellikle kadın takımlarına çok büyük katkı sağlayan bir marka. Milli Takımlar ile yaptıkları iş birliği biz oyuncular için de çok değerli ve önemli. Bu sponsorluklar bize güç katıyor.” şeklinde konuştu.
A Milli Kadın Futbol Takım Kaptanı Didem Karagenç: “Kadın sporcuların en büyük sorunlarından biri de görünürlüklerinin yetersiz oluşu. TV’lerde kadın futbolunun yer almaması, kadın futbolunun potansiyeline erişmesine engel oluyordu. McDonald’s Türkiye’nin desteğiyle maçlarımızın canlı yayınlanması bu engeli zamanla yıkacaktır. Rol modeller oldukça daha fazla kız çocuğunun spora yöneleceğine inanıyorum, böylece kadın futboluna olan ilgi de her geçen gün artacaktır.” ifadelerini kullandı.
Kadınların her alanda güçlendirilmesi ve cesaretlendirilmesi için çalışmalar yürüten Türkiye’nin sayılı markalarından biri olan McDonald’s Türkiye, çalışmalarının çıtasını daha yükseğe koyan, yine faydalı ve farkındalığı artıran projelerine devam edecek.
McDonald’s Türkiye Hakkında:
‘BrandZ 2021 En Değerli 100 Küresel Marka’ çalışmasına göre dünyanın en değerli ilk 10 markasından biri olan ve Türkiye’de ilk restoranını 1986 yılında açan McDonald’s, 2005 yılından bu yana Anadolu Grubu çatısı altında faaliyet göstermektedir. McDonald’s Türkiye, bugün yaklaşık 250 restoranı ve 7000’e yakın çalışanı ile hizmet vermektedir. Sunduğu ürün ve hizmetlerin %98’ini Türkiye’de üretim yapan tedarikçilerden temin etmektedir.
↑ Back to topLatest
- Latest
- Food and Travel
- 2016 Sayıları
- Ağustos Sayısı 2014
- Ağustos Sayısı 2015
- Ağustos Sayısı 2016
- Aralık Sayısı 2013
- Aralık Sayısı 2014
- Aralık Sayısı 2015
- Ekim Sayısı 2013
- Ekim Sayısı 2014
- Ekim Sayısı 2015
- Eylül Sayısı 2014
- Eylül Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2014
- Haziran Sayısı 2015
- Haziran Sayısı 2016
- Kasım Sayısı 2013
- Kasım Sayısı 2014
- Kasım Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2014
- Mart Sayısı 2015
- Mart Sayısı 2016
- Mayıs Sayısı 2014
- Mayıs Sayısı 2015
- Mayıs Sayısı 2016
- Nisan Sayısı 2014
- Nisan Sayısı 2015
- Nisan Sayısı 2016
- Ocak Sayısı 2014
- Ocak Sayısı 2015
- Ocak Sayısı 2016
- Seyahat
- Şubat Sayısı 2014
- Şubat Sayısı 2015
- Şubat Sayısı 2016
- Temmuz Sayısı 2014
- Temmuz Sayısı 2015
- Temmuz Sayısı 2016
- Gurme Seyahat
- Haberler
- Yemek